Wednesday, June 2, 2010

~bermula episod kisah hitam hidupku~

salam & selamat sejahtera
semoga kalian sihat sejahtera
aku jer yang kepenatan..adehh..

hari ini bermula lar perjalanan hidup aku
merempit di jalan raya
awal pagi aku merempit
lewat senja lagi sekali aku merempit

hehe..merempit demi mencari rezeki halal beb..hehe
hari ni aku mula naek moto ke keje.
perghh..lame giler x bawak motor
tapi best siot...
sejuk jer x perlu bukak aircond

cume agak takut & riso
yer lar.pengguna jalanraya selalu abaikan penunggang motosikal nih
harap2x dihindarkan dari malapetaka or bende yang tak elok.
bende yang paling riso adelah kalo ade roadblock..
memang mati den..
tapi jangan pegi report kat polis plak.
lesen moto den da mati ...syyyyhhh..rahsia antara kite ok.


tadi mase balik dari keje
singgah ke pusat tusyen dekat area rumah..
hehe..bukan aku nak pg tusyen tu
dan bukan juga nk anta sape2x pg tusyen
aku pegi tanye keje sebagai guru tusyen..hihihi..
klakar kan..saje2x je mintak..hehe..
nak bantu didik anak bangsa..hehehe..

hari pertama bawak moto da ade masalah
smlm aku lock rantai dengan kunci
tapi pg td mase nak pg keje
aku terus vrooom2x, tanpa bukak kunci kat rantai tuh..
terputus kunci tuh..then mase bawak ade bunyi something kat soket blkng
balik keje singgah kedai moto.
tanya apek tu ape prob.


pas die belek2x die cakap soket rosak
kene beli baru, harge rm 60 lebey.
adus..da lar den pokai nih..
pastu juz suruh die tegangkan rantai tu jer.
sebab nampak cam kendur jer.
mmg x beli lar soket baru, cakap kat die dapat gaji baru tukar.
pas je da tegangkan rantai tu terus balik
eh2x da xde bunyi. so da setel masalah.
moral of the story jangan terlalu percaya same tokey kedai spare part.
huhu..adiosss...

3 comments:

Rohani Hashim said...

bang miji, ambe penoh dok paka helmet g keje...hahaha patot la berangin semacam je..abih lendang ketot wok...

Mis Erika said...

ngeh2..mrempit demi rezeki..huhuhu :)

MR Bang Miji said...

@suami: dop pkai helmet?abes lar terbang cam superman..haha
@Mis: mat rempit halal
@bain: aminnn

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers