Sunday, August 22, 2010

~puas ati @satisfied~

assalamualaikum
empat hari tidak membelek blog
banyak lar entry yang termiss
tadi sempat bace mane yang sempat jer.

tajuk tak best langsung kan
tapi disini nak aku nyatakan bahawa aku berpuas ati
ataupun dalam bahasa standard nya " i'm satisfied"
berpuas ati dengan ape?
hah..
banyak sangat

pertamanya berpuas ati bile apa yang kita idamkan kita dapat
yaitu makhluk beroda 4 yang diidamkan telah berjaya dimiliki
betul kate mr jufri
mase dapat tu rasa puas yang amat sangat
rasa cam nak jerit biar sume orang tahu yang kita puas

yang keduanya dapat balik berbuka bersama family
dan juga bersahur
hari pertama kat kampung berbuka dengan family
hari kedua kami sekeluarga pergi berbuka rumah makcik sedara
penuh satu rumah bila 2 family bergabung
hari ketiga majlis buka puasa dirumah aku dan turut serta family kazen & mu uncle

seterusnya pegi balik umah nenek dikampung
kutip buah duku & buah rambut
kemudian amik kelapa muda & mak buat jelly kelapa
sangat sedap

tapi ada part sedey sikit
yang makcik sebelah rumah tu ada lar tegur
tanya pasal kete aku lar
berapa downpayment, monthly and bile sampai
aku jawab cam bese lar
then esoknya mak aku ada cite
makcik tu mengeluh
sebab dah lame die teringin nak beli kereta baru tapi takde sape yang bole jadi penjamin
anak2x die suma tak layak
da kumpul duit RM4000 tuk downpayment
terpaksa masuk akaun balik
die cakap camtu sebab awal tahun haritu adik aku beli kereta
so mungkin sebab tu die tertekan kot
aku pun turut smpati dengan dier
but what i can do?
just hanya tumpang simpati lar

lupa nak cakap
balik kampung minggu lepas ari khamis petang
dan balik sini petang ahad
pukul 6 tadi baru sampai
3 ari dapat buke & sahur kat umah
sangat berpuas ati

p/s: rasa cam panjang jer. uhuuhuh

3 comments:

Rohani Hashim said...

bang miji...

uuuhhh jelessss nye...

Anonymous said...

breakfast with family is the best...
and today is my 13th day with my family...
after for so long...
unfortunately...three of my siblings are still studying...

MR Bang Miji said...

@suami: yes//ade orng jeles..hehe
@syaf: owh. u hv 4 year experience puasa far from family rite..

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers