Wednesday, December 1, 2010

~bersedih kerana kawan~



salam dan selamat malam

gua baru pas makan ikan bakar kat yunkies hut
sedap bangat makan ikan siakap masak pedas + sotong celup tepung + tomyam ayam
sume tu orang belanje
sebab tu lar sedap giler..hehehe

plan asal tengok wayang ngn member umah
last2x plan cancel
balik dari makan terus singgah pameran MAHA
kepada sape2x yang berada berhampiran
seharusnya pegi lar melawat
pameran tersebut sangat best tuk dilawati

pastu singgah pasar malam
beli air keladi sagu
seriusly ummmppphhhh sedap giler
nextweek nak beli lagi

xde kaitan pom ngn tajuk entry kan..ehehehe..
ni baru nak start

aku tengok cite 3 idiots buat kali ke2
petikan dlm cite tu ade mengatakan :

" kita akan sedih andainya kawan kita gagal, tapi kita akan bertambah sedih andai kawan kita berjaya"

kata2x ni membuat aku terpikir
ada benarnya dan itulah lumrah manusia
sebagai contoh:

aku dan sahabat pergi interview
aku sedih kalo sahabat aku gagal
dan aku bertambah sedih kalo die berjaya

aku dan sahabat buat bisnes
aku sedih kalo bisnes die gagal dan bankrup
dan aku bertambah sedih kalo bisnes die berjaya

panjang plak aku mengarut
ok lar
assalamualaikum
budak iban

1 comment:

Raji and Yeen said...

hohoho
lumrah kita begitu ;D
tapi boleh saja kita cuba kuatkan iman utk elakkan perasaan cemburu @ iri hati thdap kejayaan seseorang..
nescaya kita akan gembira jika kawan berjaya ;P

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers