Monday, August 24, 2009

~syurga cinta~

korunk ade tngk x cite syurga cinta lakonan awal dan heliza tuh. aku baru tngk semalam. nk share something. aku tersentuh ngn babak nak habis tuh. dimana awal berbicara dngn seorng ustaz didalam mimpinya. ni aku salin balik madah pujangga yang dibicarakan oleh mereka. bile lah aku nak jadi macam ustaz tuh. huhu:

awal: saya takut pakcik, saya tak tahu apa saya dah buat
ustaz: adapun setiap manusia akan melakukan kesalahan dimana wujudnye penyesalan namun penyesalan itu harus didahulukan dengan taubat. kite kene kenal diri siapa kita, dari mana asal kite, juge kenal hati kita, nafsu kite dan sebagainya
awal: tapi saya manusia hina pakcik hidup saya penuh maksiat
ustaz: astargfirullah...kte ini beragama islam . islam itu panduan untuk umatnye untuk mengenal tuhan nye yg bernama Allah. kite hendaklah jujur, yakin, ikhlas dan sabar . anak kene ingt kite manusia ni adalah sebaik baek kejadian yg diciptakan olehNya
awal: tp sy bingung sy perlu kan petunjuk dan nasihat dr orng mcm pakcik
ustaz: ada manusia mengaku dirinye alim berjubah, berserban berjanggut tp hatinye kotor,cakap tak serupa bikin. sekadar alim disisi manusia tp hina disisi Allah sebagamana firmannye "Allah tak memandang kpd rupe dan pakaian ttp Allah memandang hati, hati yg bersih lg suci"
awal: sy telah menghina seseorng. sy memain perasaannye. sy takut die x dpt memaafkan saya dan yg paling sy takut Allah x dpt terima taubat saya
ustaz: seseungguhnye Allah tetap menerima taubat seseorang hambanye dengan melakukan segala ape yg disuruh dan menjauhkan diri dr ape yg dilarang. nak, buatla solat taubat dan beristirgfar banyak2x

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers