Monday, December 14, 2009

~syoknya~

hari ni 14 disember. tinggal beberapa hari lagi sebelum masuk ke tahun baru 1431 mengikut kalendar hijrah. dan seperti biasa apabila awal tahun ni semua orang duk pasang azam, tp azam yang lepas dah tercapai ke belom.


syoknya!!
*2 minggu skali dapat balik umah..best woo lepak kt umah..
*4 kali jumaat berturut2x cuti (besday sultan selangor + awal muharam + krismas +new year)
*spend mase dengan family
*spend mase dengan kazen +saudara mara(sabtu lepas ade solat hajat kt umah.)
*spend my money wif my family

sabtu lepas terasa sangat panjang sebab banyak perkara yg berlaku. di mulakan dengan hari jumaat. kami sekeluarga semua pergi ke kampung tok wan sebab nak uruskan upacara sembelih kambing untuk kenduri solat hajat esoknya. rasenye dah sekian lama tidak pergi ke suatu tempat bersama semua ahli keluarga.

apabila setelah proses sembelihan aku, heri (adik ), kerul(abang) , ayah dan uncle melapah kambing tersebut. buat pertama kalinya aku melapah kambing yang baru saja di sembelih. woooeeew bangge jap..hehe..pas da setel kami pun pulang

hari jumaatnye bermula lar operasi memasak. so kene lar bangun awal untuk tolong ape yang patut. solat hajat di lakukan selepas zohor dan jemaah dari masjid di jemput. lebih kurang 30 orang jemaah yang datang, sangkaanku 4-5 orang sahaja sebab hari bekerja kan.

bersyukur sangat sebab semua berjalan lancar. menu hari tersebut adalah pulut kuning + gulai kambing + gulai ikan + mee hoon.


lame giler tak berjumpa dengan kazen lelaki yang sebaya dengan aku. bukan ape, selalunye die bizi keje, tyme raye plak x berkesempatan jumpa. die datang rumah aku plak xde kt umah. kesungguhan die bekerja ada nampak hasil lar setelah berjaya membeli sebuah kereta wira 2nd hand secara cash..tabik spring kt die..

aku cuma ade 3 orang kazen yang sebaya. sorang laki dan 2 orang perempuan. sikit kan..

syoknya da abes............

3 comments:

yariennisha said...

"apabila setelah proses sembelihan aku"
hee.. sembelih awak ke?
:P

ArONEmZ said...

hanis..tu la sal, pelik gak bace part tu, hahaha :p

mizi..ok la tu ad 3 orang kazen yang sebaya, ak langsung xde, lg sedey, huhu :(

MR Bang Miji said...

hahaha..lupe nak letak koma..hehehe..thanx for ur concern..hehe

lor..ye ker wan..ingtkn aku paling sket..ko lngsng cde.huhu

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers