Friday, June 11, 2010

~baru je baik demam...arini demam lagik..adoyaiii~

i dunno wat happen to me
adakah antibodi yang kuat dalam badan ini telah pom habis
menyebabkan diriku senang tuk jatuh sakit
takkan lar badan sebesar aku ni mempunyai antibodi lemah
ces..ni sume angkara lemak yang berlebihan nih.
tapi my weight currently is maintance 77kg.
happy walapun still over normal weight.

siyesli lar..
rasenya baru je baik demam dalam sebulan yg lepas
loni demam balik
adoi..da lame x exercise kot.
makan jer banyak

semalam telan panadol 5 bijik
hari ni x makan panadol lagik
minum 100 plus jer pagi tadi
hingus ni plak x henti2x nak kuar
mengalir cam air paip..eeiii..

bila fikir2x balik kan
ade hikmah disebalik semua  nih
bersempena dengan hari jumaat ni
nak bincang sket lar pasal nih
huhu...

mungkin sebab aku semakin lalai
dan menjurus ke arah kejahilan
sebab tu lar Allah Maha Pengampun menguji dengan memberi sakit padaku
orang kata sewaktu sakit ni orang akan ingat mati
mase tu lar semua hamba akan menyebut2x name sang penciptanye

sesungguhnya Allah masih lagi memberi peluang pada diri aku
tuk menyedari kesilapan diri
bertaubat dan kembali ke jalan yang benar
sesungguhnya pintu taubat masih terbuka luas untuk aku
masih lagi diberi peluang kepada aku

aku sangat lar lemah
untuk melawan hawa nafsu pujukan syaitan
oleh itu aku terus alpa & lalai dengan keseronokan dunia
rasa diri tak berupaya tuk menghadapi semua ujian ini
diri tidak sekuat para alim ulama mukmin sejati tuk menempuh ujian ini
namun aku harus percaya dengan :
"Allah tidak akan menguji hambaNya  melainkan Dia mengetahiu kesanggupan hamba tersebut menempuh ujian tersebut"
dan aku berharap sempena dengan hari jumaat nih
semoga aku dikurniakan hidayah dan kekal untuk selama lamanye
menjadi mukmin sejati
berjaya menangkis cubaan & dugaan dari syaitan
dan menepis apa jua nafsu yang mendatang
dengan berpegang pada jalan Allah
sama2x lar kita mendoakan..amin

sekian wassalam

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers