Tuesday, November 17, 2009

~semalam punye citer~

semalam ade interview invitation kt shah alam. apply dari job malaysia. mule2 plan memang tak nak pergi. memandangkan tempat interview tu dekat dengan ofis keyo. so aku pun berminat lar nak pergi.

so pukul 9.30 aku terus ke putrajaya sentral. naek klia express terus ke kl sentral. dalam mase 20 minit da sampai ke kl sentral. walaupun tiket nye sedikit mahal tapi berbaloi kalau nak kejar mase. pastu beli tiket komuter ke batu 3 . hari tu bernasib baik. tak perlu tunggu lama terus ade komuter. jauh jugak perjalanan. ade 9 stesen tuk sampai ke destinasi.

apabila da nak hampir sampai ke batu 3, aku call keyo. die terkejut sebab cepat sngt sampai. pastu die kate sedikit lmbt sebab jam. lagipun hujan lebat. x samapi 10 minit aku tunggu keyo pun sampai dengan kete kelisa. pastu terus ke tmpt yang aku nak interbiu.walaupun beberapa kali tersalah masuk jalan. tetap cool.

apabila sampai mase nk di interbiu ade 2 orang yang masuk. laki dan pompuan. mybe laki bini kot. pastu cam bese lar kan. cume x puas hati nye die nak komplem psl silibus yg UTM bg. die kate cam hampeh. dahlah satu subjek 3 kredit hoour. die kate dulu die bljar satu subjek 1 krdt hour. pastu cam2x die komlen. aku da rimas da ni. da lar salah info. die iklan kt jobmalaysia nak cari komputer engineer. tp bile tnye keje more to electrical.3 phase, 1 phase, tnb. mslh skunk ni sape yg mangkuk. pastu tnye name sorang prof madya kt utm. lec FKE. aku ckp lar x kenal sbb bukannye 3 orang je lecturer kt FKE. pastu nak condem lg cam aku ni x kenal lec. ish aku da panas nih.. pastu aku cakap saya x minat lar keje nih. pastu da setel. kang senang. membazir mase aku jer datang.

lepas aje interbiu bangang tuh g makan ngn keyo. ingt nk belanja die. tp die da bayar. so laen kali lar erk..hehehe..bole tahan gak harga makanan kt sane.xde lah mahal sangat. pas makan jam da pukul 1.30 ptng. keyp masuk keje kol 2. so die drop aku kt ktm batu 3 die terus masuk keje.

aku pon same lar. dr batu 3 pergi ke kl sentral pastu terus ke putrajaya sntral. bile sampai opis naseb baek boss x masuk lg. so selamat lar hari tu. x mintak cuti pom.hahaha..

4 comments:

yariennisha. said...

Lorrhhh... bengkek ah ngan org camtu.
~__~
kesian kita warga SEC..

pppssstt... btw, encik keyo da ade kete ke? wow wow. kem salam kat beliau.. ;)

MR Bang Miji said...

tau xper..mmg bengkek habis..da nasib kite nak wt cmne.huhu
hehe..jngn pndng encik keyo sebelah mate. kete kakak die..hehe..insyaAllah..

rehan syazwani said...

smpai ati die wat babg mijie cenggini..kih3...xpe..ade la tu rezki lg besa kot..w0w..key0 keje kt mane??awww~ ter0s rs nk ngorat(*,*) kekekee

MR Bang Miji said...

tu lar..kalu xde rezki pom duk rumah lg best..haha...
keyo keje kt shah alam.cett.mate "kete"an betol..hahaha

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers