Friday, December 18, 2009

~malaysia boleh~

setelah penantian 20 tahun Malaysia untuk menang acara bola sepak sukan sea akhirnya berakhir semalam. setelah Malaysia membenam vietnam 1-0. pasti kemenangan tersebut amat membanngakan semua rakyat Malaysia.

aku hanya sempat tengok perlawanan ini pada 70 minit selepas permainan sehingga habis. kerana petang tersebut ade mesyuarat dengan PTM(berkaitan portal development) so pukul 7 baru habis mesyuarat. nasib baik dapat tengok gol dari pihak Malaysia.

ramai yang berpendapat semangat pasukan Malaysia kali ini sangat bagus dan bemain dengan penuh semangat. ada benarnya kata- kata tersebut kerana sehingga ke saat akhir aku lihat pasukan Malaysia bermain habis- habisan. begitu juga sewaktu aksi pemain Malaysia yang terjatuh sewaktu perlawanan mereka tangkas mengejar bola. so dari situ dapat lihat semangat juang mereka yang amat tinggi.

penyokong Malaysia pun turut sama mempamerkan semangat dengan meluangkan masa menonton beramai- ramai di sri pentas. di khabarkan jelas kelihatan semangat 1MALAYSIA kerana masyarakat berbilang kaum datang menonton perlawanan tersebut di sri pentas..

ini lah yang dimaksudkan oleh PM kite. semoga semangat ini terus menerus menebal di hati masyarakat Malaysia. amin..

SALAM MAAH HIJRAH KE 1431 .tahniah di ucapkan ke tokoh Maal hijrah.pagi tadi sempat menonton perhimpunan Maal Hijrah disiarkan secara langsung di TV1. amat kagum dengan 2 orang penerima tokoh maal hijrah tersebut. kedua dua nya bernama yussuf. yang aku amat kagumi adalah YUSSUF QARADAWI. tu kan ulamak terkenal. di lahirkan di mesir, bapanya meninggal sewaktu die berumur 2 tahun dan pada umur 10 tahun telah hafal satu Quran. yang sorang lagi berasal dari terengganu dan pencapaian yang dicapai nya amat mengagumkan.
semoga suatu hari nanti dapat menjadi seperti mereka.


1 comment:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers