Tuesday, February 22, 2011

aku malu dengan ibuku

suasana hening di pagi hari sempena majlis konvokesyen si hezry. kelihatan kelibat kereta saga usang memasuki kawasan parking bersebelah dewan konvekesyen. lantas cepat2x si hezry pergi berjumpa dengan ibu bapa nya.
ikuti perbualan mereka:
hezry: ibu, nape x pinjm kete pak long, malu hezry kawan2x tngk kete buruk nih
ibu: maafkan bu hezry, pak long kau ke outstation ke pulau pinang.kereta die nak pakai
hezry: apa 2x lar bu, ish ayah tu. selekeh nye baju die. dah lar pakai kopiah lembik.ish..lagi lar saya malu. dengan baju ibu berkedut seribu nih.
ibu: maafkan bu hezry. ibu dah lipat 2 ari lepas letak bawah bantal. kurang sikit kedutnye. ayah kamu tu tak lepas dari kopiahnya.bila majlis bermula?
hezry: lambat lagi bu. tunggu kat kereta je lar. nanti da siap hezry call ibu

hezry menyuruh ibu dan ayahnya tunggu dikantin kolej. dek kerana malu andai kawan2x melihat keadaan ibu dan ayahnya, hezry membohongi dengan berkata ibubapanya outstation.

setelah berjam2x ibunya tunggu dikantin, hezry tengh seronok bergambar sakan bersama teman2x nya hingga melupakan untuk memberitahu ibu bapanya majlis telah selesai.
kesibukan melayan telefon dari teman2x jauh menyebabkan telefonnya kehabisan bateri
setelah 5 jam menanti dan telefon tidak berjawab
ibu dan ayahnya mengambil keputusan untuk balik ke kampung.
dek kerana keletihan ibu bapa hezry terlibat dalam kemalangan.
kedua2x nya meninggal dunia.
sampai nya jenazah di kampung, saudara mara menelefon hezry tetapi tidak berjaya,stelah jam menunjukkan pukul 11 malam, tapi hezry masih tidak dapat dihubungi. akhirnya saudara mara mengambil keputusan untuk meneruskan pengebumian jenazah.
jenazah di kebumikan satu liang.
keesokan harinya baru lah telefon hezry dapat dihubungi
makteh menyampai kan berita dengan tenang
luruh umpama jatuh jantung si hezry.
masih terngiang2x kata2x ibu nya.
" MAAFKAN IBU NAK"

3 comments:

Syeeda Sobbihi said...

moral of the story:
sayangilah ibu bapa anda.

qellissa said...

sedihnya baca citer ni..sayangi dan hormati ibubapa kita semasa hayatnya ada..jgn da xde baru nak menyesal..huhuhu

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers