Thursday, November 25, 2010

~tanganku tiada~

sambil mendengar lagu2x bermelodi perlahan
tetibe nak wat entry
yang bertajuk tanganku tiada

"

aku dilahirkan sebagai seorang makhluk tuhan yang sempurna

sihat walaifiat sempurna sifat

dimurahkan rezeki sehingga berjaya menamatkan pelajaran ke peringkat ijazah dari sebuah IPTA terkemuka tanah air

aku berasakan bahawa aku lah manusia hebat

ciptaan sempurna dan bijak pandai

aku tidak pernah menderma sesen ke surau atau ke orang miskin mahupun ke anak yatim

bahkan aku benci kepada mereka yang susah

agamaku islam

bukti kukuhnye tercatat dalam ic ku

tapi cara hidupku tidak menggambarkan aku seorng islam

aku tidak sembahyang, sering buat dosa enjoy dizaman muda

aku boleh dikatakn mempunyai wajah yang cantik

dan ramai yang ingin berkawan dengan ku

setelah hidup bekerjaya

hubungan aku dengan keluarga makin jauh

aku tidak lagi menelefon bertanya khabar keluarga di kampung

malah panggilan dari mereka aku tidak dijawab

kerana hidupku sudah senang

aku punyai kerja yang tetap dengan gaji yang tinggi

kawan2x ku sumenye berkerjaya

pada suatu hari tanganku di tumbuhi dengan butir2x halus sebesar pasir

lame kelamaan semakin banyak dan mengelembung

setelah berjumpa dengan doktor

hanya diberi ubat namun tidak diketahui apakah penyakitnya

makin hari tanganku makin teruk

kedua2x belah tanganku membengkak

sehingga tidak berupaya untuk makan dan berbuat ape2x

lame kelamaan berjangkit ke kaki

kedua kaki turut membengkak

dan aku tidak dapat bergerak

kawan2x yang dulu rapat bergembira tidak lagi menjenguk ku

kerana mereka jijik dengan keadaanku

aku kelaparan tinggal di rumah sewa ku

kerna tidak berupaya untuk menyuap nasi ke mulut ku

akhirnya aku ambil keputusan balik kampung

tika itu siang malam ibu menemani ku

sentiasa disampingku

menyuapkan makanan ke mulutku

memandikan tubuh badanku

memicit2x badanku yang kelenguhan

menggosok2x badanku yang kelayuan

menyapu ubat ke tangan dan kaki ku

membersih najisku, menemanku kala kesunyian

ayah dan adik beradik lain sentiasa disamping memberi sokongan dan galakan

menguatkan semangat ku

ketika itu aku sedar

bahawa ibu, ayah dan adik beradik lah segalanya

yang akan sentiasa bersamaku dikala susah mahupun senang

diwaktu aku kelaparan tiada lagi teman2x yang selalu lepak bersama

ketika aku kesakitan teman2x menjauhi diri

ketika itu juga lar aku semakin dekat dengan Ilahi

aku menadah tangan pohon keampunan dari Nya

sungguh banyak dosa yang telah aku lakukan

lama kelamaan sakitku sembuh

aku semakin dekat dengan keluarga

jiwa dan rohani ku penuh terisi dengan agamu ku

aku merasakan lebih tenang dari sebelumnya

aku sangat bersyukur

dengan dugaan ini

bila satu nikmat ditarik balik oleh Pencipta

ditarik hanya sementara

tak dapat bayangkan andai ditarik untuk selama2x nya

seperti sedia maklum banyaknya nikmat dari Allah

yang dipinjamkan kepada kita sebagai hambaNya

nikmat mata, telinga, mulut, badan, nyawa dan yang paling besar adalah nikmat iman

subhanallah betapa besarnya sayangnya Allah kepada hambaNya

bersama2x lar kita bersyukur dengan nikmatnya

jangan sampai sesudah nikmat ditarik baru rasa hendak bertaubat

sama-samala kita doakan hidayah daripada Allah swt

diturunkan kepada kita semua

sekan wassalam

p/s: hasil nurkilan MRMZ: 12.26am:25/11/2010

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers