Tuesday, October 6, 2009

~Puduraya berwajah baru~

hari jumaat lepas aku pergi ke stesen puduraya kerana pada malam tu aku akan balik ke kuantan. yang aku nak cite kt sini bukan pasal kuantan. tapi pasal hentian bas puduraya.

sesampainye disana aku terkejut ditingkap atas kelihatan waiting hall yang agak esklusif n lawa jgk lar. aku ingtkn waiting hall for vip ker, foreigner ker. then aku nmpk ade muke makcik2x, budak2x kt atas sane

aku pun buat2x berani naek ke atas. then kat tangga tu tertulis " waiting hall". maknye bole masuk lar kan. aku pon masuk n duduk di salah kerusi disitu. kawasannya agak luas. disitu juga terdapat penghawa dingin.

so sejuk jer rase duk dalam tuh. toliet n tmpt plug pon ade. so aku baru teringt yg pasal goverment nk naik taraf hentian bas pudu raya. kalu x silap dngn bajet RM30.3 juta tuk siapkan sume tuh.

mase aku sampai kt tmpt tu baru pukul 9mlm. bas aku pukul 10.30mlm. so aku rase senang hati lar walaupun perlu menunggu lasgi sejam lebey. aku terus menunggu sambil mendengar mp3. so disini aku nak katekan plan diorng ni bagus. sebab keadaan hentian puduraya sebelum da nazak sngt da. tmpat tu kan ramai orang yg pergi,malah pelancong asing pun ramai.

so bile kerajaan ambil langkah cam tuh. amat bagus sekali. atleast it show that malaysian provide excellent facilities to their citizen. huhuhu

umm..sori sebab gmbr xde. so kalu nak tngk pg lar puduraya..hehe...tp tmpt die macam gmbr kt bawah nih. it seriously condusif n comfortable. adios..
sekadar gambar hiasan

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers