Monday, November 2, 2009

~enemy was our best friend~

assalamualaikum..back to work. setelah 3 hari merehatkan diri dirumah bersama keluarga. sebelum tu nak cite pasal tok wan ku. kesian betol aku tengok die. asyik mengerang kesakitan. cuti lepas pun aku banyak luangkan mase bersama die. dulu ingtkan die kene angin ahmar. tp bole plak kaki die gerak. then ade rasa sesuatu mencocok2x dalam kaki nye. tido malam x lena asyik mengeluh sakit2x..

kesian nye lar tok wan aku. umur die lebey kurang 60 lebey. so ade lar panggil ustad datang tengokkan tokwan tu. kalu kene angin ahmar xde plak rase sakit2x. so setelah di teliti oleh ustad tersebut die mengatekan bahawa ade makhluk halus yang menumpang di badan tok wan ku.makhluk itu tidak bertuan. so mintak bantuan ustad tu memisahkan tokwan dari makhluk tersebut. kurang lar sikit penderitaan die mase aku nak pulang ke sini hari tu. moga2x tokwan sembuh dari segala penyakit...

tu kisah tok wan aku. ni kisah mak aku pulak. sepanjang aku balik asyik lemah tubuh dan terbaring. aku pun pelik kenapa dengan mak aku nih. die kate hari ini nk pergi scan batu karang dalam perut nye. harap2x batu karang tu dah xde. amin...

tapi bukan tu main of the story. tajuk diatas lahir apabila menonton drama di televisyen. lupe cerita ape. tetapi antara petikan skrip nye adalah :
"musuh itu pada awalnya adalah kawan karib kita"

petikan ini pernah terjadi dalam hidup aku. dimana mempunyai seorang kawan karib ketika di sekolah rendah. dan akhir nye bergaduh sehingga bertumbuk antara satu same lain. punca kes ini adalah mulut orang ketiga yang mereka cerita kepada kawan karib aku mengatakan bahawa aku mengutuk dan menghina keturunan kawan karib ku tersebut. sejak dari itu kami bermusuh dan tidak bertegur sape. walhal sebelum itu kami sangat rapat.
p/s:moral of the story:
1. jaga persahabatan seelok2xnye
2. jangan percaya kata2x anasir luar dan kaji dahulu kebenarannya
3. sayangilah sahabat anda dengan ikhlas.

1 comment:

Aimi Ahmad said...

baru je berlaku kat aku..huhu

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers