Monday, December 28, 2009

~kesian kesian kesian kesian~

tiada yang dapat aku katekan melainkan perkataan "kesian 20x"..ini mengisahkan wanita yang menjadi isteri dan balu pada hari sama. kes ni baru jer beberapa minggu lepas.semalam semasa dalam perjalanan dari terengganu ke kl, member aku cerita si suami yang meninggal tu same mrsm dengan die.td pon dpt tau yang pengantin perempuan mmbr kpd mmbr amir(brpe bnyk mmbr daa..hehe).

eh cite sedey nih.xleh" he he he"..umm..mmbr aku cakap keadaan pengantin perempuan sekarang sangat teruk. bercakap sorang2, pastu gelak2x, pastu nangis. bagaikan arwah suami ade sebelahnya.

besar sungguh dugaan yg perlu ditempuhi wanita tersebut. cuba bayangkan. bercouple sejak dari tingkatan 2. selepas sekolah menengah terpaksa berpisah sementara kerana masing2x melanjutkan pelajaran. kalo tak silap kedua-duanya oversea. masih terus memadu kasih dengan jarak jauh. setelah tamat belajar, dengan niat untuk teruskan hubungan ke jinjang pelamin dan meneruskan hidup bersama2x. namun, setelah di nikahkan dalam masa 4 jam, tidak sempat bersanding di jinjang pelamin, mereka berpisah buat selama- lamanya. begitu hebat tekanan yang di hadapi wanita tersebut.

tetapi mungkin ada hikmah disebaliknya. Allah tidak akan membebani hambaNYA melainkan kesanggupan hambaNYA untuk menempuh ujian itu,ujian yang diberi oleh Allah adalah untuk mengangkat martabat manusia,semoga wanita tersebut terus bersabar,
sesungguhnya Allah amat menyayanginya sebab itu diberi ujian yang berat ini..
Allah Maha Mengetahui


3 comments:

yariennisha. said...

Ya Allah..
Hebatnya ujian untuk dia.. T_T
Harap dia bertabah..

*masa kita ditimpa ujian, ingatlah ada orang lain yg diberi ujian lagi hebat dari Allah.. >_<

rehan syazwani said...

sem0ga dia tabah~ mungkin bkn jod0h die...xp0n laki tu dh tggu die kt syurga...aminnn~

Unknown said...

kiter hanya merancang..harap2 wanita tu tk jd mcm yg miji citer tu..huhu

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers