Tuesday, January 5, 2010

~excited nak g sekolah~

..menyambut tahun baru didalam bas express kerana pada malam tersebut balik ke kampung.setelah lepak dirumah 4 hari. semalam balik KL. baru ku tahu rupe-rupenya ade komuter dekat dengan hentian putra tu. dari putra terus ke serdang. selama ni aku naik lrt turun dekat bndar tasik selatan, pastu naek komuter ke serdang. cess..ni lah akibat malu bertanye..huhu

3 haribulan yaitu hari ahad merupakan hari pertama persekolahan bagi pelajar di pantai timur dan juga kedah. termasuk lar adik aku yaitu suhada yang masuk darjah satu. 2-3 hari sebelum tu bukan main lg mencuba baju sekolahnye. x sabo nak pakai baju sekolah.

pagi ahadnye da bising2x. aku tengok jam pukul 6.45. mak ngn kakak ipar aku da sibuk2x siapkan sarapan dan siapkan adik aku untuk ke sekolah.abang dan adik aku da pon bersiap pg keje.(seronok plak ble mak sediakan sarapan sblm g keje)


7.30 diorang da nak gerak. pastu aku tengok akak ipar aku pg bersiap2x. mak aku memang da cakap nak temankan suhada .takut die nangis. maklumla budak darjah satu.pastu sume masuk kete termasuk lar akak ipar aku tuh. dalam hati aku plak. ish semangat plak die nih siap ikut skali. tp sebenarnya aku pun nak ikut. excited nak tngk suhada dalam kelas. tapi segan lar pulak nak ikut.haha..

pastu tunggu jam 1.30. mesti banyak cerita si suhada tu. sampai jer kat umah die membebel salahkan ayah aku sebab lambat hantar die. so die duk 2 dari belakang. die cakap nasib baek dak depan die kecik2x. so xlar selindung papan hitam. pastu die kuarkan buku tunjuk apa yang dibuat. seronok plak aku tengok gelagat die.

p/s:teringin nak tengok anak aku masuk sekolah..hahahaha

2 comments:

rehan syazwani said...

nak anak ke??g kawen dlu yee..ehehee

amir hamzah said...

klo x kawen camne nk dpt anak mizi??...cepat2 kawen...ko cilok nazmi la..jgn kasi die kawen dulu..hahaha...tumbuh tanduk lak aku nih..

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers