Sunday, January 24, 2010

~kucing~

semalam tido pukul 4 pagi. dah lame rsenye tak tido selewat ni. paling last kt UTM. oh tidak...aku rindukan saat2x di UTM..huhu..

ekcelli smlm maen badminton kt bangsar. pastu tido kt kajang. agak sengal kan. maen badminton jauh camtuh. xde sbb mmbr yg kt ampang tu ajak maen. so kteorng on je lar..dah lar start maen kol 12.30 malam.huhu..tapi kan kiteorang ni antara remaja yang elok lar. tdk tergolong dlm kelompok remaja sebaya kami ade yg tengah syok melayan nafsu di pub, club, dan sebagai nye..chewahhh.hahaha..

bukan pasal tu aku nak cite. aku ingin membicarakan tentang makhluk tuhan yang bernama kucing. aku tido umah member aku kt kajang nih. housemet die ade bela kucing. sngt comey kaler die dan berbulu agak lebat. but not persian. than sngt best maen ngn die smpai aku tertido. pagi td celik2x je mate da ade kat depan aku. merengek kelaparan. pastu tuan die bg makan. then die kembali kedepan aku.

aku terus memerhatikan gelagat kucing tersebut. die menjilat seluruh badannya dengan lidahnya. satu perkara yang bermain di minda aku adalah apakah kelebihan lidah kucing tersebut sebab bulu tidak melekat di lidahnya. walhal aku semalam sewaktu bermain dngnnya, bnyk kali meludah mengeluarkan bulu kucing yg termsuk dlm mulut dan merimaskan. tapi si kucingnya pula bol emenjilat seluruh badannya. itu konon2xnya mandi la. aku yang manusia masih terbaring dpn die x mandi2x.(malu sekejap..haha)

kalo aku x silap lar. kucing ni haiwan peliharaan kesukaan abu hurairah.teringt lagi waktu sekolah ustaz menceritakan abu hurairah suke dengan kucing sehinggakan selalu bersama dngn kucing. sampai meletakkan kucing dalam labuhan baju di bahagian lengannya.(please correct me if i'm wrong. )

sekiranya kucing memasuki surau, tidak di kira sebagai najis.(betol ke?) sebab kebiasaanya jemaah tidak menghalau kucing yg berada dalam surau bahkan bermain2x dngnnya.

aku juga menggemari kucing. tetapi tidak ngn famili aku. selalu bertekak dengan adik & mak aku. sebab setiap kali aku suarakan nak bela kucing, mesti di tentang oleh dua pihak tersebut. so nak wat cmne, tu rumah mak aku. i surrender lar.

then aku akan pindah ke rumah baru tak lama lagi. so aku da plan nak beli cage dan nak bela kucing.di peringkat permulaan nak bela sekor dulu lar. aritu tu mase kt utm, ade anak kucin yg comey2x kat kolej 10. aku beli friskies dan letakkan sekor kucing dalam bilik aku. aku bg minum susu. beberapa ari lepas tu aku lepaskan sbb perasaan bersalah mengambil anak kucing dari ibunya menghantui jiwa ku..hehe.

aku uploadkan gambar2x kucigku di kolej 10 UTM. mesti diorang da besar skrng dan mmpunya keluarga bahagia.
marcellopanteerashimosperdo

p/s: nama2x di berikan oleh aku dan kawan2x ku..haha

1 comment:

amirjah said...

pantera oO pantera..idup lagi ke kucing tu?..aku pon baru2 ni ade tgk balik gmbr2 aku bposing ngan kucing tuh..best lak bile igt balik...org kate klo amik gmbr kucing nanti kucing tu mati..errkk...aku pon x tau btol ke x..

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers