Monday, February 8, 2010

~ ikan guppy+masak2x +universal soldier + sungai congkak~

cerite di hujung minggu yang lepas....

hari jumaat lepas balik kerja terus singgah petshop. pegi survey ikan. kan entry lepas ade cite nak bela ikan. setelah dikaji baik buruknya ikan guppy telah di pilih untuk dibela olehku. seramai 12 eokr ikan guppy di bawah belaan aku. dengan penuh perhatian aku berikan pada mereka. bangun pagi, sebelum tido aku mesti tengok kot2x ade masalah. pagi semalam seekor ikan guppy telah pergi meninggalkan aku. aku nmpk dengan mate sendiri ia digigit oleh kawannya yang laen. mybe kes gaduh. bajet tuk bela ikan adalah berikut : balang +oxygen+batu+peplet + anticlorin+ikan+tunbuhan plastik=RM50 ringgit.
peserta terlibat: aku, liyana, fariza ngn ikan

hari sabtu lepas berjaya jugak operasi masak memasak. syukur alhamdulillah tiada yang mengalami cirit birit keracunan makanan. menu yang berjaya dimasak adalah .... nasi + ayam merah + sayur campur + masak kangkung + kari ayam banyak giler lauk. da macam kenduri.padahal makan 6 orang jer.desert plak x dapat di masak kerana sebab2x tertentu. pada hari ahad baru masak puding. simpan kt fridge baru best makan.hehe
* peserta terlibat: aku, lan,a'a, liyana, nad ngan zamir
malamnye plak bosan so kuar tengok movie.xnak dekat2x pastu pegi midvalley.muahaha. sampai kat midvalley around pukul 9 malam. pastu pegi beli tiket. cite universal soldier. citenye agak ganas especially part die tumbuk. da macam tumbuk belacan aku tengok. patutla 18 SG.da lar midnite show. so g makan dulu. xnak kalah plak tu makan kat car's jr.satu berger RM20 lebih. x ke gilos.huhu.. kol 3 pagi baru smpai umah. terus tido.
peserta terlibat:aku, lan, a'a, liyana, ngan nad
hari ahad plak. nk pegi sungai congkak. dekat hulu langat kot. pukul 9.30 pg mandi2x siap2x pastu buat nasi goreng jap. bekfest. kol 10 lebey bertolak.sampai destinasi around kol 11 lebey. ramai giler orang. sampai je terus tukar baju terus masuk air. pas berendam 2 jam lebey, makan2x, kol 3 bertolak balik.sampai umah kol 6 terus tido. penat wei..
peserta terlibat: aku, lan, a'a, liyana, nad, zamir ngan aufa

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers