Tuesday, March 30, 2010

~aku merindui.....~

aku merindui......
merindui masa dahulu.
ketika itu aku melabur.
pelaburan yang sangat menguntungkan.
dan menghasilkan pulangan lumayan.
pulangan yang sangat berguna suatu mase nanti



aku merindui......

bangun awal pagi

mengharungi cubaan dan dugaan
ditemani rakan2x seperjuangan

menunaikan solat subuh berjemaah di surau



aku merindui.....

merindui suasana dahulu
suasana yang damai

hatiku yang tenang

pengisian jiwaku terjaga

rohani ku terisi

dengan teguran dan nasihat

dari ustaz tercinta




aku merindui.....

era persekolahan

habis sekolah berarak ke surau

menunaikan solat zohor berjemaah.

kadang kadang ustaz menyampaikan sesuatu

suatu yang berguna
sebagai pedoman hidup




aku merindui.....

makan tengahari di kantin asrama
walaupun masakan ala kadar

namun saat menikmati hidangan
adalah kenangan terindah

diteruskan dengan pembelajaran petang



aku merindui......
belajar petang bersama teman
disurau, dikelas, bahkan dipadang menjadi port kami
yang lemah bertanya, yang pandai berkongsi ilmu



aku merindui.....

waktu riadah petang bersama teman
riadah penting dalam kehidupan

oleh itu riadah kami diisi dengan sebaiknya



aku merindui.....
bersama teman menanti laungan azan maghrib
seorang teman mengetuai zikir
alunan zikir memuji Maha Esa
diikuti dengan kami semua



aku merindui.....
waktu malam kami yang sangat pantas
belajar malam bersama
menelaah ilmu tugasan kami



aku merindui.....
rentetan kehidupan seharian

yang sentiasa berulang- ulang

alangkah bagusnya persekitaran
seperti itu ada di mana mana

malangnya semua itu sudah tiada
kecekalan jati diri & semangat yang kuat
dapat menyelamatkan diri
dari terpesong ke jalan yang salah

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers