Friday, April 16, 2010

~nostalgia zaman sekolah :# kene denda~

salam & selamat pagi..
wah..jarang aku bagi salam.
lagipun orang bukannye jwb kalo bg pom.


eh sekarang nih tngh addicted lar ngn blog.
rase sngt best berkawan di alam maya melalui blog.
rupenye dunie blog nih bnyk kelebihan die.
eh xmo cite skunk lar.
sbb entry ni kan pasal nostalgia zaman sekolah.


mase ni penulis berada di darjah 5.
cikgu beri kerja rumah kepada penulis.
tuk subjek pendidikan seni.
kene lukis sebatang pokok kelapa dan list down kegunaannya.


esoknya cikgu suruh nk tengok hasil kerja yang diberi semalam.
malangnya kelas tersebut awal pg.
aku tak buat keje yang cikgu bagi.
bukan sebab aku malas.
aku ada alasan kukuh.
aku tak bersalah.
mak ayah pergi  berniaga.
so aku ditugaskan jage adik aku yang masih kecik.
so aku x berkesempatan tuk lukis pokok kelapa tersebut.


aku tak cite sebab tu kt cikgu.
diam jer.
aku tetap akan dihukum.
so denda yang aku dapat adalah kene berlari di padang kecik.
padang tu di tengah2x bangunan.
so sume dak dpt tengok aku berlari dari kelas masing2x.
malunye hanya tuhan jer tahu


pastu ade sorang catwoman ustazah datang dan selamatkan aku.
die suh aku berhenti dan masuk kelas.
still ingt name catwoman ustazah.
namenye ustazah aisyah.
terima kasih ustazah.



4 comments:

mR.yaZoO said...

haaha, kesian kene berlari-lari, tu la nkal sngt kan :P

+akufobia+ said...

wow.nak jumpa catwomen yang baik hati.

MR Bang Miji said...

@mr: mane nakal. saya budak baek :P
@akufobia: da lost contact ngn catr woman..hihi

mamaaerish : said...

ha ha ha... ustazah tuh musti x engat punyer.... ;p

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers