Friday, July 16, 2010

~aku dan mamat~

aku dengan mamat berkawan rapat
sampai sekarang masih keep touch
keakraban kami bukannya bermula sejak dari kecik
seperti sesetengah orang yang berkawan rapat dari sekolah rendah lagi
persabahatan kami menjangkau 4 tahun
sedikit sebanyak akan dicerita dalam blog aku nih

*detik perkenalan*:
pada satu hari aku tiba di tempat baru
malang menimpa ku
aku ditipu oleh driver teksi
dia menghantar aku ke destinasi yang salah dan meminta bayaran yang sangat mahal
sehingga habis duit dalam poket ku ketika itu

aku rasa sangat2x tertekan
waktu tu da pukul 10 malam
keadaaan lebih rumit bile hujan turun dengan lebat
busstop yang teksi turunkan aku tak berbumbung
semestinya ku kebasahan
aku bergerak menuju ke deretan rumah kedai yang terletak berhampiran dengan bustop tersebut
walaupun nampak dekat tapi dek kerana hujan lebat aku kebasahan

kemudian aku berteduh kat bawah deretan kedai
berjalan ke hulu hilir
nasib baek ada mesin atm
bangan betol mesin tersebut tiada wang RM10
hanya ada RM50
masalahnya baki dalan akaun tu ade RM40 jer

bile hujan beransur reda
aku pergi menuju ke destinasi laen dengan harapan berjumpa mesin atm yang berguna
mase tu hujan renyai2x
pastu ada kereta berenti
kereta mercedes plak tu
muda lagi da bawak mercedes

_dak kereta: oit. nak kemana
_aku: cari atm mesin
_dak kereta: meh naik
_aku: eh takpe lar, basah ni
_dak kereta: takpe2x ni ada plastik wat alas

masa kat dalam kereta tu lar berborak2x ngn die
name die mamat
pas aku cite kan sume masalah yang melanda aku
die bole bantai gelak plak
"die cakap ni ari malang lu lar "
bile da sampai ke atm mesin aku pun kuarkan duit
kemudian dia antarkan aku ke stesen bas
pas salam2x dan ucapkan banyak2x time kasih die pom beredar

sebelum die beredar
die sempat hulurkan satu envelope kat aku
masa tu aku da cuak da ape yang terdapat dalam envelope tuh
mungkin dadah or ape2x yang bahaya

terkejut aku tengok dalam envelope tu ada cek RM50 000
aku tak tau nak buat ape2x
mamat pesan duit tu die hadiahkan tuk aku
dalam mase dua bulan aku fikir2x bole ke aku guna duit tuh

akhirnya aku amik keputusan nak gunakan duet tuh
aku pegi kedai kereta perodua
aku hulurkan duit rm50 000
kemudian die bagi aku kunci kereta myvi special edition
akhirnya aku memiliki sebuah kereta
aku hidup dengan heppy tanpa perlu memikirkan bayar hutang kereta bulanan




itulah die jadinya asyik duk berangan jer
angan2x mat jenin
haha

2 comments:

Rohani Hashim said...

pastu myvi tuh adalah yang kaler fink tuh, yang baru keluor tuh...

woooo, mesti cute je bang miji bawak kete tuh...sambil layan lagu

"sejak ku bertemu padamu......."

;)

Cik Puan Syeeda said...

lorr...angan2 jer ke..ingatkan btul.. :p

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers