Wednesday, July 7, 2010

~makcik kepoh tanya lagik~

salam dan selamat malam
hari tu wa ada cite  kan yang wa balik kampung hari ahad
sebab ousmet outstation kt ganu
so wa follow lar skali

main of the story ni pasal makcik yang sebelah umah tu
die kan selalu sound wa bile wa bawak kete orang
ari ahad tu wa bawak lar kete wira yang adik wa baru beli tuh
tu pun sebab wa nak bukak akaun bank islam


balik jer rumah
turun kete kebetulan makcik kepoh tengah duk kat beranda depan umah die
dalam ati aku da berdebar2x nih
turun je kete wa tunduk abes abesan
da macam sujud syukur wa jalan kuar dari kete
skali kuar sore makhluk yang berbunyi
" ai...asyik bawak kete orang jer, beli lar satu"
adus..die sound wa la plak
wa da pikir2x awal dalam kete nak jawab pe kalo die tanya
lantas wa menreply
"dah order da, tak sampai lagi"
sambil wa sengih2x tp kat ati wa panas jer


aku tak paham lar die tuh
ntah apa sangkut paut ngn die kalo aku bawak kete adik aku
duit minyak aku pkai duit aku
xde pon aku pegi mintak duit kat die nak isi minyak
aduiii...

mungkin die tak senang duduk kot kalo x sound aku
ah..layankan aje lar makcik oi...

2 comments:

Saya adalah seorang saya..si pendosa yang sentiasa melakukan dosa..astaghfirullahalazim ;( said...

makcik tu bkenan kat ko utk wat menantu kot, sbb tu die sebok2 soh ko ade keta sndiri..sok2 kalu nk bwk die dgn ank die jenjln sng..hahaha...

rehan syazwani said...

sile bejage2 encik miji...mungkin macik tu minat kt anda...ngaauumm! xP

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers