Thursday, October 14, 2010

~5tahun bersamanya...~

hampir 5 tahun aku bersama beliau
kemana saja aku pergi
pasti aku membawanya
andai sidia tiada disamping ku
resah gelisah melanda diri ini

walaupun di keji dihina oleh orang sekeliling
dengan kata2x yang menyedihkan
si dia setia bersamaku
malah sampai kini beliau masih setia
walaupun keadaan beliau dalam keadaan uzur

mungkin sudah sampai masanya beliau berehat panjang
dan aku terpaksa mencari pengganti baru
walaupun berat hatiku
namun aku harus bertindak sedemikian

petang tadi aku telah jumpa pengganti
walau dalam keterpaksaan
aku terima pengganti dengan hati yang redha

harap di die dapat terima kenyataan
dengan bantuan si pengganti yang baru
mengabdikan wajah beliau
sebagai penawar dikala kerinduan

mungkin ramai memberi pendapat gunakan lah beliau sebagai insan kedua
malangnya aku hanya boleh setia pada satu pada sesatu masa
tidak seperti orang laen bole pasang 2,3 atau 4

kenangan bersama 5 tahun takkan ku lupakan.....................





terima kasih diucapkan kepada sidia yang baru
harap sidia yang baru setia sepertimane yang lame
sekilas pandang wajah si baru

12 comments:

syaftome said...

oit...sudah 5 tahun kau bersamanya ya...
tidak bleh menandingi aku spt dulu...
utk 5 semester...5 kali aku tukar "buah hati"...
kerna suma sudah uzur dimamah usia...haha...

jgn sudah dpt yg baru...yg lama dilupakan...hehe...
jglah yg baru spt yg lama juga...
jgn smpi dirampas orang dimalam hari...melalui tingkap durjana...
ketika kau dibuai mimpi...sedang lena...hahahaha...

suamihanyisterizuki said...

wooo, sian dia dh smpai masanya...xpe xpe xpe...dah ada pengganti tuh...

yern said...

aku n si dia sejak tahun 1 sem 1 dan masih setia bersama si dia...namun aku telah "memadukan" si dia...walaopon begitu si dia tetap setia bersamaku...hehehe

Lia said...

mesti byk kenangan kan dgn hp lama.. takpe bg ia rehat setlh 5thn bekerja kuat utk tuannya.. ^__^

rehan syazwani said...

gedik la mizi! xperia wooottt...wooott!! ;p

MR Bang Miji said...

@syaftome: perghh..ko mm gkasanova terhangat lar..

xkn kulupakan jasa yg lame. aku akan tetap menyayangi nya..huhu

haha..akan ku jaga beliau agar tidak dirampas oleh orang minyak lagi.haha

p;s/ umah aku skunk xleh masuk ikut tingkat cam kolej 10.hehe

MR Bang Miji said...

@suami: tular..da sampai masenye..hope die x kisah.hehe

MR Bang Miji said...

@yern: wooo..ko lagi lame memadu kasih.but u r not loyal.hehe

MR Bang Miji said...

@lia: memang banyak giler cik lia..sangat sedih dengan peristiwa ini.hehe
tu la.bg die rest.

MR Bang Miji said...

@rehan: hah??wat is experia..haha

syaftome said...

baguslah tue mizi...
xde org bleh curi dr tingkap...
kalau dr pintu...
xtau lg lah...hehe...

ArONEmZ said...

ahahaha....ayat xbleh blah...da mcam bini la plak...ak kagum dengan kesetiaanmu, hehe :p

vivaz kan? smart seyh~

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers