Saturday, October 16, 2010

~makna disebalik gambar nih~


salam & good morning

ada 2 persepsi yang dapat kita fikir daripada gambar diatas:

pandangan pertama1 : islam dihina ditindas oleh kuasa barat
- kesannya orang islam menjadi sangat marah, sakit hati dengan apa yang dilakukan oleh oarng luar
walhall pada realitinya ramai yang bergelar islam membuat perkara yang sama

sebagai contohnya mereka yang memberi kenyataan seperti:
* " saya akan buka tudung sekiranya disuruh oleh tuan pengarah"
* " syukur Alhamdulillah keluarga saya menyokong saya walaupun berpakaian seksi"
*"Allah itu Maha Pengampun, lepas buat dosa nanti mintak ampun lar"

ketahuilah semua ini adalah perkara yang menghina agama islam sendiri
perintah Allah dipermain mainkan, bangga melanggar hukum Allah, & memperlekehkan sifat keampunan Allah swt


pandangan kedua: islam adalah satu kuasa kuat
-logikally dari gambar tersebut, islam masih mampu bertahan walaupun terdapat beban yang besar diatasnya
-islam adalah paksi segala- galanya, andai jatuhnya agama islam pasti ajaran diatas tersebut pasti akan jatuh
- anasir2x luar takkan mampu menjatuhkan islam walaupun mereka bergabung tenaga
- sebagai bukti bahawa agama islam adalah agama yang sebenar- benarnya


umat islam tidak seharusnya melenting dengan perkara seperti diatas.
bukan bermakna tiada rasa sayang pada agama, tetapi haruslah selidik, siasat dimanakah silapnya dengan apa yang berlaku sekarang ini

semua berpunca daripada umat islam sendiri.
semoga dikurniakan hidayah dari Allah swt....amin.

9 comments:

JuFRi... said...

aku sokong pendapat No.2..sebenarnye org Kafir sgt takut dgn umat Islam.mereka2 ni buat macam2 perkara yg boleh mendatangkan kemarahan org Islam.Tetapi sebenarnye mendatangkan lagi kebencian org lain dan membuatkan Islam bertambah kuat.kat eropah skrg dah ramai yg memeluk Islam..tapi yg pelik nye kat M'sia ramai yg tak mengamalkan Islam.
Sama2 lah kita muhasabah diri kita..
peace no war..:)

syaftome said...

bla first time aku tgk gmbr tue...

my first impression is this:
rendahnya rasa diri dalam Islam...
orang Islam sujud tunduk kepada Tuhan...
angkuhnya Yahudi...dorang berdiri jer bla sembahyang...

MR Bang Miji said...

betul tu encik jufri. kat luar negara memang da ramai sangat orang peluk agama islam. orang yg dapat islam dari dalam perut ibu ni masalah sket.tak menghargai.unsur nasihat kepada diri sendiri jugak.huhu..
same2x kita doakan agar sentiasa dalam rahmat Allah

MR Bang Miji said...

nice interperation mr syaftome.
i completely aggree with ur perseption.
orang islam begitu hormat kepada Allah yang Esa sehingga menyembah sujud padaNya..

Mr feckry said...

pro and kontra

Anonymous said...

Today we must view Islam in a whollystic way. The kafir can insult or threaten Islam because they are afraid Islam is spreading and winning this war. It is impossible to win against the truth, that's why they're bleeding and loosing trillions of dollars on this fight and finally they will regret it. This is what the Quran says and it is happening before our eyes. They can't even win the war against the poorest country in the world i.e Afghanistan. Lets show them that we're fighting back in what ever ways and means.

MR Bang Miji said...

i totally agree with u..so as muslim we have to restructure or do something because what we can see our situation was in really bad now.

maCy said...

stuju dengan pandangan kedua.

dan boleh jadi juga kita katakan yang umat islam sedang dipengaruhi oleh pemikiran kafir dan mereka meletakkannya di atas berbanding agama sendiri. dari sekadar melenting, lebih baik perbaiki diri.

missgee said...

Gambar yg agak simbolik..
Perlu pahaman yg tinggi..
Jelas dan nyata..
"Islam adalah satu kuasa kuat"

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers