Tuesday, December 7, 2010

~ah long cari aku~

jam menunjukkan pukul 10 malam
aku baru je matikan enjin kereta setelah sampai di parking rumahku
tett teee * satu mesej masuk

dan mesej tersebut berbunyi begini
" mizi ko katne? ade ah long cari ko"
mesej tersebut dari housemet aku yang bernama lan

duppp daaap
terus aku berdebar dan berfikir sejenak
bile masa plak aku pinjam ah long
memang time tu aku da fikir ah long tu datang pukul aku
potong jari aku dan silap2x aku mati dibunuh

terus aku membalas mesej tersebut begini
" ah long mane plak nih"
aku menuju ke lif untuk naik ke rumah
apa yang terbayang kat kepala adalah 5-6 orng samseng bersenjata tunggu kat depan rumah
pas kuar lif aku intai perlahan2x ke rumah aku
kelihatan kelibat 2 orang berwajah kecinaan
sedang tunggu depan umah aku


tapi pemakaian diorang tidak menampakkan sebagai seorang gangster atau pun ahlong
aku memberanikan diri menuju ke rumah ku
lantas salah seorang cina bertanya
" u duduk sini ke?"

aku jawab
"yer, kenapa erk"

rupe2xnye diorang nak jupe ngn aku sebab nk mintak kunci rumah sebelah yang kosong
sebab dieorang berhajat nak sewa

cess..aku masuk dlm rumah sambil menjerit name "LAN!!!"
bengong punye housemet
memang aku berdebar giler lepas dapat mesej dier tuh
ish geramnye hanya aku yang tau
rase cam nak je packing barang2x pindah rumah
tapi xde lar sampai camtu skali

kat atas meja ada pizza
kiteorang makan berdua
sambil "ah long " mengusha keadaan rumah sebelah
adehh..memang sengal mamat bernama lan nih
sekian trimas

2 comments:

Rohani Hashim said...

ahahha cisss terkejut gak, cmne bangmiji bleh ada urusan ngan ahlong nih...

MR Bang Miji said...

tu lar..bangmiji sendiri terkejut

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers