Wednesday, December 15, 2010

~apa yang kat dalam hati kita~

Assalamualaikum dan selamat pagi

syukur Alhamdulillah kita masih diberi kesempatan oleh Allah swt untuk merasai nikmat hidup

ayat2x da macam ustaz plakkan
tapi xper lar
berkat orang kate mana tau jadi ustaz betol.hihi..
tapi memang x dapat nafikanlah hati ni memang keras
bile dengar ceramah mesti jer rasa bosan, rimas, x selesa dan kalo boleh xmo dengar
astargfirullah..


kita umah nabi Muhammad
seharusnya banyak2x bersyukur
sebab umat nabi Muhammad ni spesel
siap Allah berfirman umat yang pertama dihisab adalah umat nabi muhammad
walaupun sume sedia maklum nabi muhammad nabi yang terakhir
tetapi apa yang istimewanye kita nih??
amal makruf nahi mungkar lar jawapannya
nak tau lebey detail tanya lar ustaz tv9

nabi sangat sayangkan umatnye
alah, perkataan ni sume orang dah tau
tapi sejauh mane kita menghargai kasih sayang kekasih Allah ni??

banyak kali da kita dengar bende nih
tapi kene dengar hari2x lar
baru bole masuk dalam ati
macam kita hafal lagu lar
beribu2x kali replay lagu sebab nak hafal lirik

perkataan yang keluar dari mulut nabi ketika sakaratul maut adalah
"UMMATI.... UMMATI.... UMMATI"

subhanallah
ketika nak menghembuskan nafas terakhir masih baginda ingatkan pada hambanya
baginda takda menyebut nama isterinye,keluarganya atau lain lain
tetapi baginda sayang, kasih, rindu, risau pada kita sebagai ummatnye

tapi sejauh mana kita menyayangi baginda
sebanyak mana ingatan kita terhadap baginda
seikhlas mane kita mengingati baginda
tepuk dada tanya iman

sungguh teruknya, zalimnya, sombongnya , angkuhnya, berlagaknya, lupa dirinya kita sebagai ummatnya
terutama sekali insan yang menulis nih
astrgfirullah................

alamak..da 830..kene pegi keje..

caw cin cau

2 comments:

maCy said...

~tepuk2 muka kasi sedar diri..

bdw, pen tu je ke ade kt header? hik3

MR Bang Miji said...

aduh,.sakit mukeku.hehe

hehe..ada maksud sblk header tuh.

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers