Tuesday, December 21, 2010

~ aku da sembahyang...ko? lantak lar~

pak usin nak bercerita satu kisah nih

ada sorang mamat nih
solat 5 waktu x penah miss
tp die smyng kat bilik die jer
baca quran toksah ckp lar tiap2x malam bace
pose sunat plak seminggu 2kali die pose

pendapat si mamat ni cmni:
"aku x kisah pom pasal orang laen
orang laen xnak sembahyang lantak diorang lar
kubur asing2x hokey
none of my bisnes"

what we can say about him?

dalam Al-quran ada sebut yang berbunyi
" tidak sempurna imam seseorang selagi ia tidak mengasihkan sesama makhluk"

bile si mamat ni x kisah kan pasal orang laen
maknanya die x sayang kat makhluk laen
sempurnakah imam beliau?
selain dari itu solat bersendirian beliau sempurnakah
walhal solat yg sempurna adalah solat berjemaah


pak usin terpikir
adoyai...
teruknya diri pak usin nih
solat 5 waktu pon x sempurna
bagaimana plak tahap imam pak usin nih

tapi takper
pak usin akan buat slow2x
lame2x insyaAllah Allah akan bantu pak usin untuk jd yang terbaik

sharing is caring

1 comment:

Ieda Al-Habsyi said...

tu laa..mamat tu hanya pikir hubungan dia dengan Allah, dia tak pikir hubungan sesame saudara muslim..kene belajar lagi tu mamat tu..

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers