Monday, February 1, 2010

~aku lah superhero~

haha..mengong giler tajuk. lantak lar yang penting tu yang dapat aku rasekan skunk nih. chewah.haha

cite nye begini. kat opis aku ni ade 3 biji laptop yang rosak. so aku pon try lar tngk apa rosaknye. walaupun aku ni x reti nak merepairnya. then bile on jer laptop tu, die kuar windows sekejap, pastu kuar skrin biru sekejap pastu restart. so x smpt nak tngk ape yg errornya.

pastu dengan lagak hero nya aku memasukkan cd windows untuk menginstalkan balik windows. setelah survey yang dibuat, ramai yang mengatakan os ade problem.

then mase nak install pon mintak bantuan dari mr syafiq. kredit to mr syafiq.
da siap reinstall windows tu.bile on je laptop tu sudah tiada lagi masalah. data dalam latop pom x ilang. cume kene install balik application macam office dsb.

bile satu da berjaya, msti lar nak mempraktikkan ke'terer'an diri. repair sume laptop. dan akhirnya SYUKUR ALHAMDULILLAH semua nya dapat dihidupkan tanpa sebarang masalah.
diri terasa sangat bagus kerna dapat meng'repair' laptop tersebut. walaupun hanya reinstall windows. haha

masalah laptop da setel. skunk ni pc juga mengalami masalah. tetapi masalah nya berbeza dengan laptop. setelah aku kaji setiap error yang kuar. aku dapati masalahnya adalah port SATA rosak. tapi aku masih tercari - cari apakah penyelesaian bagi masalah tersebut.

walaupun semua keje camtu keje technician, tapi aku rse aku perlu tahu sebagai seorang graduan kursus kejuruteraan komputer.chewahhh..aduusss..lapar bangat...ok lar..nak sambung berfikir apekah solution bagi masalah port sata rosak...

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers