Wednesday, February 3, 2010

~bile erk~


sekarang ni kepala sering memikirkan bila mahu dapat kerja yang kita minat dan gaji yang cukup tuk bayar kereta, rumah, bagi kat parent, simpanan, dan belanja harian.

ye lar umur pun da 24. kerja pun tidak sehebat mane. gaji pun same. setakat gaji RM2000 cukup ker??????

ye lar beb. kate graduan universiti. study punye lar lame, dengan exam, test, projek, assigment dan macam2x lagi.pastu keje nye x lah sehebat mane. gaji pun ciput. kalo camtuh baek lar x yah study. pas spm jer terus keje. 5 tahun yg kite spend kt univesiti kalo kte keje gaji da tinggi melambung tuh.

cam kazen aku. sekarang da ade kereta kot. bangga mak die. anak da berjaya. die xde lar plak menonggeng mengadap buku, menangguk dlm bas blajar jauh2x bertaun2x lamenye cam aku. duk kat umah jer. pas spm terus keje.

mesti mak aku tu tertunggu2x aku beli kereta baru cam kazen aku tuh. masalahnya gaji ciput. cmne tuh. nak bukak bisnes plak xde modal. lagi satu pandai ke handle bisnes. hohohohohohoho

persoalannya adalah "BILE ERK" aku dapat merasa keje yg best lg ptng gaji yang masyuk. pastu bwk family bercuti, bg hadiah mahal2x tuk family, bwk kereta besar, beli rumah besar, dan macam2x lagi yang bese tngk dalam tv tuh. hidup orang kaya...pengaruh tv..hehehe

bile erk..bile erk....bile erk.....bile erk....bile erk.....bile erk........bile erk.......

No comments:

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers