Tuesday, February 23, 2010

~menghampiri 24~

teringat sewaktu 2-3 ari lepas berborak ngan fariza (orang yg aku tumpang g keje)
mase kat dalam kete lar berborak psl kawen2x.
mak ayah fariza tanye die bile nak kawen. maklum lar dia anak sulong.
so maybe parent die x sabar nak dapat menantu dan seterusnya dapat cucu agaknya lar.

nasib baek lar aku anak ketiga. abang dan kakak aku pun da kawen.
so mak dan ayah aku x perlu lar nak tnye soklan tu kat aku, laen lar kalo umur aku da 30 lebey.
pastu tu kan mase berborak2x kuar lar cite pasal kazen die kawen di lewat usia. kazen2x aku plak kawen awal je sume. termasuk lar mak aku kawen mase umur 16-17 kot. orang2x dulu memang camtuh. kawen mude giler.

pastu kan bile aku hitung2x balik kan dalam carta organisasi keluarga belah mak dan ayah aku, semua generasi selepas aku da kawen. maknenya kiteorng yang "baru" umur 24 ni lar yang akan menjadi next pengantin kalo ade kenduri kawen. ayyoooyyyoo.. biar betik...

keje pom belum tetap, simpanan bank pom kosong lg, cmne ni wei..aku da mula takut. lantas aku tulis blog nih bagi mengurangkan ketakutan yang aku rase.
aku rase banyak lagi bende yang belum aku capai. meh aku list down kat bawah nih:

  1. nak beli kete
  2. nak sara mak dan ayah
tapi semua tu aku takkan dapat aku capai andainye belum dapat keje yang betol2x terjamin.
setakat keje nak sara idup sendiri, sewa umah, hulur sket2x kat parent tu bole lar.

SEGULUNG IJAZAH bukan menjamin kita akan mendapat kesenangan dengan mudah. semuanya harus mengharungi ranjau onak dan duri sebelum sampai ke puncak kejayaan.
oleh itu haruslah kite berusaha dan terus berusaha dan akhirnye bertawakkal.
sekian.....

2 comments:

yariennisha. said...

Yup yup.
Be strong!
Berusahalah mencari rezeki yang halal.. :)

MR Bang Miji said...

tq

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers