Thursday, August 12, 2010

~ujian betol lar~

ingin kuceritakan apa yang berlaku pada pagi ini
sejak bulan pose ni agak sukar bagi diriku
kerna waktu masuk opis adalah pukul 8 pg

then pagi td seperti biasa
bangun lambat lagi
then pukul 8 baru nak gerak
sampai je kat parking moto
terkejut beruk & mengeluh dalam ati
"adehh.. tayar pancit plak"

ku heret motor ke kedai yang berdekatan dengan rumah ku
waktu tu masih pukul 8.30
so dengan harapan mybe kedai bukak pukul 9 pg
setelah tunggu setengah jam ada sorang brader bagitau kedai moto tu da 2 minggu tutup
tokey die ada problem
adess..hancur luluh ati ku

kt belakang kedai moto tu ade kedai tayar kete
aku pergi situ dengan harapan mntk diorng masukkan angin dlm tayar
atleast smpt lar aku pegi ke kedai yang laen
malangnye angin memang xdpt masuk langsung

kedai laen agak jauh dari situ
lepas seketika aku mikirkan
memang kene pegi jugak kedai tuh
akhirnye heret lar aku motor tersebut
dibawah pancaran matahari yang terik
dipandang orang kereta yang lalu lalang

dalam ati ku berasa sangat sedey
dah lar tengah pose
kene plak heret moto tengah panas
jauh plak tuh
kemeja keje memang da basah lencun da

selepas setengah jam heret moto
akhirnya sampai gak
pas tukar tayar aku da tak larat nak pegi keje
sangat2x penat
then aku terus balik umah
berehat dan tido

adeh..
memang betul2x ujian betol
betol lar orang cakap bulan ramadhan bulan uji tahap kesabaran kita
huhu

syukur alhamdulillah
berjaya jugak pose arini
walaupun ujian melanda
semoga Allah permudahkan segala urusan
amin...

2 comments:

suamihanyisterizuki said...

betol bang miji, memang menduga betol kan...

bang miji, selamat berpose...ade beli sambal daging dok? sedap makan bulan2 pose nih...;)

MR Bang Miji said...

tu lar pasal.menduga betol..huhu
sambal daging?? daging2x ni ambe kureng sket.,huhu

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers