Thursday, February 11, 2010

~genap seminggu~

masuk esok genap lar seminggu hidup ikan gapi yang aku bela. walupun pada awalnye 12 ekor yang aku bela. malangnya seekor telah pergi menyahut seruan ilahi.

aku agak risau sebab pada permulaannya hanya satu jer yang bermain di minda aku. ikan tu akan mati. bukan ape, most of the info yang aku dapat dari blogger2x pembela ikan gapi ni semunya mengalami nasib kematian ikan tersebut. mereka kate ikan tu sensitip, kandungan ph nak kene jage, air, makan dsbnya. so bile ikan tu dapat idup seminggu dengan aku rase sangat2x bersyukur dan bertuah.

memang aku akui lar jagaan yang spesel aku bagi kt diorng. airnya pulak sehari sekali aku tukar.makannye pulak aku bagi sebelum pg keje, pas balik keje, tngh malam. tapi dalam kuantiti yang sedikit. kalo banyak2x kang masalah obesiti plak.

entah ape yang housemate aku pkr. ye lar. aku banyak spend mase duk tengok ikan2x tuh berenang. tergedik2x mereka ke sana sini.sebelum pegi keje aku tenung mereka sambil makan breakfast. balik keje plak terus ke aquarium tngk mereka. begitu juga malam. kadang2x aku x tngk pun tv walaupun badan menghala ke tv. mate aku ligat tengok kegedikan ikan tu berenang.

insyaAllah kalo ade duet lebey aku belikan diorng aquarium baru. plan nak beli yang bowl cam kat bawah ni. tapi xde. yang tu agak mahal sket.

2 comments:

#yeRn# said...

hehe ko tgk ikan btol...aku plak tgk ikan kt fishville...tp sama gak cm jaga ikan btol..slalu risau xbg mkn lg..hahaha

MR Bang Miji said...

haha..yg ni idup punye..haha

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers