Tuesday, May 4, 2010

~aku nak berenti keje~

aku da bertekad.
takmo keje lagi.
sangat lar bosan dan terseksa jiwa
pagi2x pegi keje cam bese
masuk opis kol 9
kemudian satu hari surfing tenet
bermula dengan update blog, layan facebook, kemudian ym, kadang2 download movie or drama,
sampai pukul 6 kemas2x barang dan balik.
esok bende yang sama.
aku da tak tahan.
aku nak berenti jugak.
sebenarnya aku keje kat situ sementara nak dapat keje lain.
masalahnya keje lain takde yang panggil.
nak berenti pastu lepak umah jer.
lepas dapat gaji ni aku berenti lar.
berbekalkan duit gaji lar aku sara hidup aku lepas nih
harap2x mencukupi sebelum dapat keje baru.amin...
kalo sape2x ade sape2x nk cari pekerja roger2x aku yerk.hehe
....................................................... 

11 comments:

..nOj.. said...

mcm tu skali punye bertekad ke? ala xyah la benti lg. carik2 dulu keje. dh dpt keje baru la benti. rugi tau. nanti benti nanti duk umh je xde duit masuk. duduk je la opis tu. melanguk pun melanguk la. yg penting dpt duit. duk umh melanguk, nanti mane nk dpt duit. x gitu?

Anonymous said...

heheheh..gitu lah kite pun..tp bila ade kje terpaksa obertime..xcukup tgn..kalo xde kje huhhhhhhh..9-6 berfesbuk, berbelog horeyyy-mek da

CiK QiQi said...

skong cm noj ckp...lgpon skang nie ssh sgt nk dpt keje...rlax la dlu...dpt offerlen bru brnti....

suamihanyisterizuki said...

waa beshnye xde pon application block...uhhh jelesss

husnazainal said...

takpela...
duk umah pon bosan gak..tak pat gaji...lau keje ade gaji kan..kan..

Hami Asraff هامي أشرف ™ said...

Salam ziarah.

Kerja apa tu sampai nak berenti? Rileks dulu bro. Kerja sekarang ni bukan senang nak dapat.

Zura said...

jd surirumah je lah...

daisy said...

ambik cuti..
tenangkan fikiran~

joegrimjow said...

keje herbalife
hehe
studnt pon dapat 3 -4 k sbulan
;)

Anonymous said...

miji..jgn b'henti dulu.ko try apply kat astro..post bnyak tuk kos kita ni..tp ko kene tahan keje shift la..-JuFRi

sevunation said...

aku pon kat tmpt keje x de keje sgt..harap tgk site jek..bile balik opis msti keje aku main intenet..dulu pon rajiin d/load
tp skrg perbuatan aku da dikesan pihak ICT..maka satu opis da kene blog dr masuk mediafire or megaupload

skrg ni keje nye blog ni je a..
rilex a..ada rezeki pindah..sementara ni lepak2 dulu kat tmpt keje..buat jd batu loncatan

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers