Tuesday, May 11, 2010

~nakal sangat2x..~

ni lar wajah si comey yang menjadi penghuni rumah aku yang duduk free.
makan pakai mandi suma ditanggung oleh aku.
diorang ni diibaratkan raja lar dan aku ni hamba diorang.
hampir 3 bulan diorang aku bela.
yang belah kiri tu namenya tanto
dan belah kanan shiero


entry kali ni aku nak bercerita pasal si tanto nih...p/s: dalam gambar
beliau ni nakal sangat2x.
sepanjang 3 bulan hidup bersamanya,
beliau lar yang banyak buat hal
tak seperti adiknya yaitu shiero
baik sopan santun dan baik orangnya.

meh aku citakan satu2x yer.
kes pertama adalah dia main didapur
dan pecahkan gelas.
kemudian tapak kakinya terbelah dan banyak darah keluar
hampir seminggu darahnya keluar menitik.
akhirnya pas letak minyak gamat baru lar darah stop.
terima kasih minyak gamat


kemudian kes kedua.
jatuh dari balkoni tingkat 2
jam 6.30 pagi, tengah tido, gedeboomm..bunyi kuat.
si tanto ni jatuh .
nasib baek lar xde cedera pape

kes terkini baru je malam tadi berlaku
tanto tiba2x ilang sebab pintu grill terbuka
puas cari aras 1, arah bawah, bawah kete, tanya pak guard, tnye mak cik kat bawah
round sekeliling rumah. tak jumpa gak.
sume housemet ngan member jiran sebelah umah aku kerah kan cari diorang
tak jugak jumpe.
sangkaan aku orang da curi.huhu
tanpa putus asa aku naek tingkat atas akhir nya jumpa lar.
bersyukur sangat2x.

tapi dalam hai masih geram.
aku pukul kat bontot die.marah ni..
nakal sangat.
ingat nak denda kurung dalam cage tapi tak sampai ati plak..huhu
tengok lar tuh. wat muke derk jer orang tengah marahkan die
buat2x muka manja pastu landing atas riba.
pandai taktik die nih.. terpedaya
tapikan tadi masa dia hilang tuh, rasa sangat sedih
ye lar malam2x diorang tu tido dalam bilik aku tau.
aku selalu tak bagi masuk.
pastu diorng duk mengeow kat pintu bilik
tak sampai ati lar kan.
mula2x lepak atas katil sekali. last2x
ZZzzzzzz...

10 comments:

Long Haffiz Long Hassan said...

wlaupun kucing nie amat comel aku ttp takutkn kucing..

Aida a.k.a Beardot said...

kucing ni cumilnya..xnak jual kat sy ker??? ^_^

Azimah@Melati said...

comel...haish... lagi la buat kan ku nak membela kucing.... agak2 tahun depan ada baka tak...leh bagi tak FOC..ekekeke...sebab skrg tengah preggy.....tak mo bela kucing dulu

meowwmania said...

tomelnya tanto ngan shiro

gerammm...rasa nak geget2 jew huhuu~

SwEetForEst said...

comelnye..hehehe..geram tol sweet tgok..bak sekor..hehehe..

uihhh..jatuh dr tingkt 2??nakal betull..

^____^

Anne Boleyn said...

comel nye kucing awak!! dari cara awak citer ni, mesti awak syg gile2 kucing awak ni kan :)

~jln2 sini. sory lmbat bls kunjungan. hope u still remember me. visit me back yaa..
:)

codes 13 said...

lame tak main dengan kucing

MR Bang Miji said...

@long: aik..takut kucing??tak logik..
@aida: bkn tuk dijual..sori
@azimah:due2x jantan.cmne nak ade bake.huhu
@meow: xper2x. sy tulun gigtkn.hehe
@sweet: nak sekor?.tableh..huhuhu
@anne: syng lar beb..huhu
@code: meh lar maein/hihi

husnazainal said...

comel gile..
beli ke ?

sidah said...

warghhhhhhhhhhhh...
comey nye...........
jeles btol...
:)

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers