Monday, March 15, 2010

~sampai lambat ke ofis~



wah...kebiasaannya sampai ke ofis 5-10 minit sebelum pukul 9. hari ni sampai 9.30. buat kali pertamanya jem di cyberjaya nih. puncanya adalah abang2x pol*s gedik buat roadblock plak. agak2x lar nak buang tebiat pom. pagi2x orang nak pergi keje sume masuk lambat dek kerana roadblock diorng tuh.

so mase dalam kete tu tibe2x nampak bonet kete kelisa di sebelah kiri berasap2x. pastu kawan sekereta juga perasan dengan kehadiran asap2x tersebut. andaian aku mungkin si pemandu x perasan kejadian tersebut. aku juga risau kalau lar meletop kami ada kt sebelah nih.

pastu aku dengan muke berani dan serius nye bukak tingkap. sambil memandang kearah pemandu kereta tersebut sambil membuat isyarat kepulan asap. banyak kali aku buat.pemandu wanita tersebut memandang derk jer. pemandu kereta lain juga memandang semacam kat aku. mesti diorng ingt aku kena sawan.

tanpa putus asa aku masih lagi membuat isyarat kepulan asap sambil tunjuk kearah kereta beliau. akhirnya usaha aku membuahkan hasil. terus die matikan kereta dan keluar sambil menelefon seseorang. call laki die kot. dengan kejadian tersebut menambahkan lagi ke'jem'an yang berlaku.

xper lar yang penting xde bende bahaya berlaku kan. kemudian kiteorang meneruskan perjalanan sambil masing2x memarahi abang2x pol*s ketika melintasi mereka. tapi diorng x dengar lar. tutup cermin pastu marah.hehehe..

diharapkan kepada pemandu kereta terutama wanita agar memeriksa kereta masing2x sebelum mulakan perjalanan. dah lah kawasan cyberjaya ni panas dengan kemalangan ngeri. orang kata kawasan cyberjaya banyak bende hitam. xtaw lar betol ke tidak. moga2x dilindungi dari bende yang x sepatutnya. amin.....

p/s: gambar sekadar hiasan

2 comments:

yariennisha said...

wah.. ade curse ke cyberjaya tu?
@_@

MR Bang Miji said...

dngr cite nye cam gitu lar. mintak2x la dijauhi dari musibah.

Lilypie Angel and Memorial tickers

Lilypie Angel and Memorial tickers